
Gurmán
- Published July 15, 2024
Systém Energie
Každá postava ve stromu gurmána má ze základu 10 energie.
I. úroveň - Základní dovednosti
Vaření
Umožňuje upravovat ingredience na chutná jídla. Vaření dvou jídel stojí 1 energii.
Recepty:
- Ořechové pečivo - z 10 trpasličích ořechů vytvoří 12 ořechového pečiva
- Obalovaný mech - ze 4 mechů, 1 trpasličího ořechu a 1 vajíčka vytvoří 8 obalovaných mechů
- Gobliní kebab - z 1 masa, 1 ryby a 1 želé vytvoří 5 kebabů
- Obalované maso - ze 3 mechů, 3 mas a 1 koření vytvoří 10 obalovaného masa
- Smíchanice - z 3 vajíček a 3 hub vytvoří 8 míchanic
- Rybí polévka - ze 2 ryb a 1 houby vytvoří 5 polévek
- Vdolky - z 4 trpasličích ořechů, 3 medů a 1 koření vytvoří 12 vdolků
- Červený Pudink - z 2 želé a 1 medu vytvoří 5 pudinků
- Magmoidí guláš - ze 3 želé a 2 koření vytvoří 8 gulášů – tento je mimo trpaslíky a gobliny tak pálivý, že je téměř nepoživatelný
Rybolov
Umožňuje 2x denně jít lovit ryby. Je zapotřebí obstarat si prut nebo oštěp. Každý rybolov vynese 2 ryby. Rybolov stojí 1 energii.
Zemědělství
Umožňuje vytvořit až 5 políček. Vytvoření políčka stojí 1 té plodiny, kterou chce pěstovat a 1 energii.
- Mech – sklizeň vynese 5 mechu
- Houby – sklizeň vynese 5 hub
- Trpasličí ořechy – k zasazení musí stavitel postavit malou stavbu - bazén. Sklizeň vynese 8 ořechů
II. úroveň - Pokročilé dovednosti
Chov
Umožňuje chovat až 6 domácích zvířat. Každé zvíře musí nakrmit, aby přežilo do dalšího dne. Nakrmení 2 zvířat stojí 1 energii. Některá zvířata se mohou množit (pokud jsou dvě zvířata stejného druhu vytvoří na konci začátku dalšího dne 1 další zvíře stejného druhu).
- Rybník – k získání rybníku musí stavitel postavit malou stavbu – rybník. Po postavení rybníku tento poskytuje za den 1 rybu
- Podzemní mlok – krmení: 1 mech nebo houba. Množí se. Poskytuje 1 vajíčko. Při zabití 5 masa a 1 kůže
- Magmoid – krmení: polévání lávou ze hřídla. Množí se. Při zabití 3 želé a 2 koření
Larvařství
Umožňuje vytvořit až 5 larevníků, z nichž každý vynese denně 2 medy a 1 vosk. K získání larevníku musí stavitel postavit malou stavbu – larevník.
Lov
Umožňuje 2x denně jít lovit. Loví se na lovných místech (obrázky divokých zvířat nacházející se na herní ploše) použitím luku nebo kopí. Lov stojí 2 energie.
- Malé lovné zvíře – 5 masa a 1 kůže
- Velké lovné zvíře – 10 masa a 2 kůže
Pracovitost
Tato schopnost poskytuje postavě +2 energie denně.
Kořenářství
Umožňuje vytvořit až 5 kořenových zahrádek, z nichž každá bude denně vynášet 2 koření. A to za předpokladu, že předešlý den postava zasela do této zahrádky 1 koření. Tvorba 2 zahrádek stojí 1 energii.
III. úroveň - Mistrovské dovednosti
Lihovarnictví
Umožňuje upravovat suroviny na nejrůznější alkohol. Výroba alkoholu stojí 1 energii.
Recepty:
- Pivo - z 8 trpasličích ořechů vytvoří 10 piva – nedá se používat jako dezinfekce
- Medovina - z 5 medů vytvoří 10 medoviny – nedá se používat jako dezinfekce
- Tvrdý alkohol - z 5 medu, 5 mechu nebo 5 trpasličích ořechů vytvoří 5 tvrdého alkoholu – dá se používat jako dezinfekce
Skupinový lov
Pokud se sejdou alespoň 3 postavy s touto schopností mohou 1x denně zahájit lov velké zvěře (osloví CP, které tento naplánují)
Rasové bonusy
I. úroveň - Rolnický lid (pasivní, lidé)
Člověk s touto schopností má o 2 energie navíc.
I. úroveň - Zalévací rituály (pasivní, elfové)
Kořenová zahrádka vynese elfovi při sklizni o 1 koření navíc.
II. úroveň - Kočovný lid (pasivní, zvěrolidé)
Zvěročlověk může mít až o 4 zvířata navíc.