Bojová scéna s postavami v akci, ukazující různé typy útoků a kouzel

Pravidla Dračáků

  • Published July 15, 2024

Základní principy

Vypravěč/Pán jeskyně (DM) vždy určuje realitu - Finální rozhodnutí o všech herních situacích náleží DM.

Typy akcí v průběhu kola

Hlavní akce

Provedení útoku, vrhu, seslání kouzla nebo podobně náročný čin.

Bonusová/podpůrná akce

Aktivace schopnosti nebo užití lektvaru (u kouzel a specifických aktivit záleží na kontextu, finální rozhodnutí má DM).

Pohyb

Přesun chůzí nebo plaváním (konkrétní vzdálenost určuje DM, může být ovlivněna rasou postavy nebo její velikostí).

Souběžný útok dvěma zbraněmi

  • Použití dvou zbraní k útoku v jednom kole spotřebuje bonusovou akci hráče
  • Za útok druhou zbraní hráč přidá k celkovému poškození 1d2 jako bonus

Mechanika zásahu

Cílení a Obrana-schopnost (OS)

  • Cílení probíhá proti Obrany-schopnosti (OS) cíle
  • Při útoku na “těžké životy” se k OS cíle přičte +6

Hod na zásah

  • Útočník hází k20 a přičítá bonus dle nejvyšší úrovně příslušné vlastnosti ve svém povolání
  • Pokud disponuje pokročilým povoláním, sčítá základní i pokročilý bonus (maximálně +6)
  • Výjimkou jsou vlastnoručně vytvořená kouzla
  • Zásah je úspěšný, pokud hod na k20 se rovná nebo překoná OS cíle

Výpočet poškození

Standardní poškození

  • Po úspěšném zásahu hráč hází k4 (standardní zranění)

Kritický zásah

  • Při přirozené 20 na k20 se poškození zdvojnásobí

Speciální pravidla pro kouzla

  • Kouzla bez nutnosti hodu na zásah (bez “nosiče”) nemohou kriticky zasáhnout
  • Způsobují k4 při lehkém zranění a 2k4 při těžkém

Bonusové poškození

  • Bonusové poškození ze schopností zvyšujících zranění se přičítá k hozeným k4

Ověření dovednosti (skillcheck)

Postup ověření

  1. Hráč hodí k20
  2. Aplikuje se příslušný bonus:
    • Primární bonus: Úroveň nejvyšší schopnosti v povolání/řemesle přímo souvisejícím s akcí
    • Sekundární bonus: +½ úrovně nejvyšší schopnosti v nepřímo souvisejícím povolání/řemesle (zaokrouhleno nahoru)
    • Bez bonusu: Pokud postava nemá relevantní povolání ani řemeslo
  3. DM určí, který bonus se aplikuje

Obrana-schopnost (OS) podle povolání

PovoláníObrana-schopnost (OS)
Kouzelník6
Arkanik8
Zámečník10
Mystik8
Druid10
Kněz10
Tulák10
Bard12
Hraničář14
Válečník8
Útočník10
Obránce12

Poznámka: OS představuje základní obranu postavy proti útokům. Při útoku na těžké životy se k této hodnotě přičítá +6.