
Pravidla Dračáků
- Published July 15, 2024
Základní principy
Vypravěč/Pán jeskyně (DM) vždy určuje realitu - Finální rozhodnutí o všech herních situacích náleží DM.
Typy akcí v průběhu kola
Hlavní akce
Provedení útoku, vrhu, seslání kouzla nebo podobně náročný čin.
Bonusová/podpůrná akce
Aktivace schopnosti nebo užití lektvaru (u kouzel a specifických aktivit záleží na kontextu, finální rozhodnutí má DM).
Pohyb
Přesun chůzí nebo plaváním (konkrétní vzdálenost určuje DM, může být ovlivněna rasou postavy nebo její velikostí).
Souběžný útok dvěma zbraněmi
- Použití dvou zbraní k útoku v jednom kole spotřebuje bonusovou akci hráče
- Za útok druhou zbraní hráč přidá k celkovému poškození 1d2 jako bonus
Mechanika zásahu
Cílení a Obrana-schopnost (OS)
- Cílení probíhá proti Obrany-schopnosti (OS) cíle
- Při útoku na “těžké životy” se k OS cíle přičte +6
Hod na zásah
- Útočník hází k20 a přičítá bonus dle nejvyšší úrovně příslušné vlastnosti ve svém povolání
- Pokud disponuje pokročilým povoláním, sčítá základní i pokročilý bonus (maximálně +6)
- Výjimkou jsou vlastnoručně vytvořená kouzla
- Zásah je úspěšný, pokud hod na k20 se rovná nebo překoná OS cíle
Výpočet poškození
Standardní poškození
- Po úspěšném zásahu hráč hází k4 (standardní zranění)
Kritický zásah
- Při přirozené 20 na k20 se poškození zdvojnásobí
Speciální pravidla pro kouzla
- Kouzla bez nutnosti hodu na zásah (bez “nosiče”) nemohou kriticky zasáhnout
- Způsobují k4 při lehkém zranění a 2k4 při těžkém
Bonusové poškození
- Bonusové poškození ze schopností zvyšujících zranění se přičítá k hozeným k4
Ověření dovednosti (skillcheck)
Postup ověření
- Hráč hodí k20
- Aplikuje se příslušný bonus:
- Primární bonus: Úroveň nejvyšší schopnosti v povolání/řemesle přímo souvisejícím s akcí
- Sekundární bonus: +½ úrovně nejvyšší schopnosti v nepřímo souvisejícím povolání/řemesle (zaokrouhleno nahoru)
- Bez bonusu: Pokud postava nemá relevantní povolání ani řemeslo
- DM určí, který bonus se aplikuje
Obrana-schopnost (OS) podle povolání
Povolání | Obrana-schopnost (OS) |
---|---|
Kouzelník | 6 |
Arkanik | 8 |
Zámečník | 10 |
Mystik | 8 |
Druid | 10 |
Kněz | 10 |
Tulák | 10 |
Bard | 12 |
Hraničář | 14 |
Válečník | 8 |
Útočník | 10 |
Obránce | 12 |
Poznámka: OS představuje základní obranu postavy proti útokům. Při útoku na těžké životy se k této hodnotě přičítá +6.