Učenec v laboratoři s alchymistickými přísadami, lektvary a lékařskými nástroji

Učenec

  • Published July 15, 2024

UcenecTree

Systém Energie

Každý učenec má na den 10 energie.

Mechanika výroby lektvarů

Pro zhotovení lektvaru je třeba přísada nebo kombinace přísad popsaných v herbáři. Každý lektvar se skládá z několika možných přísad popsaných u jednotlivých lektvarů. Pro tvorbu lektvaru hráč hodí na 1D6 kostce a určí úspěšnost. Efekt speciálních přísad v lektvaru trvá 30 sekund a je zrušen, pokud je hráč zraněn.

Úspěšnost hodu:

  • Výsledek 1 - lektvar nepovedl a přísady jsou zničeny
  • Výsledek 2-5 - lektvar povedl a přísady jsou použity
  • Výsledek 6+ - lektvar povedl skvěle a výrobce si může vybrat o třídu nižší efekt jakéhokoliv jiného lektvaru, který se na lektvar přidá (pokud je lektvar na I. úrovni vybere si efekt I. úrovně)

Každá přísada nad první 2 modifikuje výsledek hodu o -1.

Úrovně lektvarů:

  • I. úroveň - Jednoduchý lektvar, na který byla použita jedna základní přísada
  • II. úroveň - Střední lektvar, na který byly použity dvě základní přísady nebo jedna základní přísada a jedna posilující přísada
  • III. úroveň - Pokročilý lektvar, na který byly použity dvě základní přísady a jedna posilující přísada

I. úroveň - Základní dovednosti

Bylinkář

Postava může sbírat rostlinné alchymistické přísady. Sběr přísady stojí postavu 1 energii.

Dryáčník

Hráč umí vytvářet lektvary z jedné základní přísady. Tvorba lektvaru stojí postavu 1 energii.

Obvazy

Obvaz zastaví krvácení, obnoví 1 těžký nebo 3 lehké životy. Bez předešlé dezinfekce (pomocí tvrdého alkoholu kdy 1 stačí na 10 použití) může dojít k zanícení (hod 6stěnnou kostkou 2 a menší). Při 4. léčení obvazem za den dochází ke ztrátě krve (postava je dezorientovaná, silně se motající a nevědomá si svých nynějších činů). Léčení pomocí obvazů stojí postavu 1 energii.

Vypalování ran

Před obvazem vypálíte ránu proti zanícení. Vypalování probíhá pomocí nažhaveného kovu. Vypálení ran stojí postavu 1 energii.

II. úroveň - Pokročilé dovednosti

Alchymista

Hráč umí vytvářet lektvary, ve kterých používá až dvě základní přísady. Tvorba lektvaru stojí postavu 1 energii.

Amputace

Při zanícení musí být končetina odříznuta, aby nepronikla infekce dále do těla, jinak dochází ke smrti pacienta. Amputace stojí postavu 2 energie.

Mastičkář

Hráč může místo lektvaru vyrobit mast. Pro výrobu masti odečte postava od hodu na tvorbu lektvaru -1. Mast působí jen při kontaktu s kůží.

Napravovač kostí

Do dalšího dne vyléčí zlomeninu pomocí dlahy z klacků a obvazů. Napravení kosti stojí postavu 2 energie.

Posilovač

Hráč umí do lektvarů přidávat posilující přísady.

Specialista

Hráč umí do lektvarů přidávat speciální přísady.

III. úroveň - Mistrovské dovednosti

Dlouhodobost

Efekty speciálních přísad hráče trvají 1 minutu.

Chemik

Hráč může místo lektvaru vytvořit plyn. Plyn musí být uchováván v nádobě a po vypuštění a vdechnutí předává efekty, které by obvykle předával lektvar. Pro výrobu plynu odečte postava od hodu na tvorbu lektvaru -2. Plyn má dosah 5 m od místa vypuštění.

Chirurgie

Dokáže zpět přišít useknutou končetinu pokud není končetina zanícena a pokud neuplynulo déle jak 5 minut od ztráty končetiny. Tato schopnost stojí postavu 2 energie.

Mistr alchymista

Hráč si při výrobě lektvaru, masti nebo plynu přičte k hodu kostkou +2. Kromě toho dokáže identifikovat efekt lektvarů a přítomnost lektvarů v pití a jídle či přítomnost masti na předmětu nebo plynu ve vzduchu.

Protéza

Léčitel navrhne končetinu (najde 6-8 stejně dlouhých klacků) a přiváže je obvazem k odloučené končetině. Pokud se obvaz rozváže, tak se protéza rozpadá celá a musí být opravena. Výroba protézy stojí postavu 2 energie.

IV. úroveň - Legedární dovednosti

Tvorba lektvaru

Hráč může po domluvě s CP vypracovat vlastní lektvar, který bude unikátní pro jeho postavu.

Rasové bonusy

I. úroveň - Zvěrolékař (pasivně, zvěrolidé)

Postava umí léčit ostatní zvěrolidi i nemagickým léčením.

IV. úroveň - BOOM (pasivně, goblini)

Každá goblinem vyrobená výbušnina způsobuje dvojnásobné poškození.